RASA YANG TERTINGGAL part 6

    di tengah padang..mohd dan sufian tersengih-sengih memandang danial..mereka rasa danial mcm dah jatuh cinta..danial yang melihat kawan2 nya tau pasti ada sesuatu yang bermain-main dalam fikiran kawan2 nya..

     danial:" yang lu orang sengih2 ni apahal wei..????"

     mohd:"nail!..lu jatuh cinta ek.?hahahaha"

    danial:"hahahahaahahhaahahha...bengong ke apa lu orang ni..takde makna arr wa nak cintan2 ni"

    sufian:"alah klu ya pun apa salahnya nail..lu bukan ada awek pun..wa tgk budak tu cantik siot..hehehe"

   danial:"woooo!!!!!lu orang jangan nak merapu.."

  mohd: " alah nail jatuh cinta tu biasa arr..ok arr tu"

  danial:" wei!!!!dah arr lu orang ni...jom sambung main"

    lagi seminggu cuti semesta akan bermula..hana merasakan masa berlalu terlalu cepat..dah pun habis satu semesta..hana tak sabar ingin pulang ke rumahnya..kerana dia mendapat berita ada seseorang akan balik dan terus menetap di kuala lumpur..
  tak perlu lagi hana risau dan merindu kerana insan yang di rindui akan balik dan akan selalu dekat dengan nya..yang di maksudkan oleh hana adalah tunang tercintanya zakuan..zakuan lelaki yang berjaya menambat hati hana sejak hana di sekolah menengah lagi..namun yani dan azreen tidak tau yang hana sebenarnya sudah menjadi tunangan orang..kerana setiap kali zakuan menelifonnya hana mesti akan berlalu jauh-jauh untuk bersembang dengan zakuan..hana tak mahu kecoh2 yang dia sebenarnya sudah menjadi tunangan orang sebelum dia menjejakan kaki ke kolej tersebut..zakuan juga sebenarnya anak kepada kawan papa hana..mereka di tunang kan setahun yang lalu selepas hana tamat pengajian di sekolah menengah..atas permintaan zakuan,hana hanya menuruti sahaja kerana bagi hana zakuan seorang lelaki yang baik..lagipun dia sudah mengenali zakuan sejak di bangku sekolah lagi..
  lagipun zakuan betul-betul mencintainya dengan sepenuh hati sejak dulu lagi..masakan dia harus menolak..apatah lagi zakuan anak kawan papanya..hana tak mahu menghampakan permintaan kedua orang tua nya..namun tak siapa tahu hana sebenarnya sudah pun milik orang..termasuk danial..hana rasa tiada sebab untuk dia beritahu semua orang yang dia sudah berpunya..
    petang itu kelas habis awal..hana telah siap mengemas dan hanya menunggu papanya datang saja..azreen dan yani juga telah siap mengemas dan menunggu untuk pulang..di tempat menunggu....

    yani:"ko balik dengan apa..?"

   hana:"jap lagi papa sy yang ambik..awak baliklah dulu..jauh awak nak drive tu"

  yani:"alah takpe lah..aku tunggu sampai papa ko datang..karang ko sorang plak kat sini..woi beb!!ko plak balik dengan apa..?"

  azreen:"i tunggu driver i..ntah tak sampai2 lagi..lembap betul..dr td i dah call"

   tak lama kemudia kelihatan sebuah kereta BMW memasuki perkarangan kolej..seorang lelaki separuh usia keluar dan memasukkan beg2 azreen ke dalam bonet..

   azreen:" okay lah u all..i balik dulu..jumpa lagi 2 minggu ya..burbye" azreen melambai-lambai ala2 model..hana dan yani hanya tersenyum melihat gelagat kawan nya itu..patutlah azreen banyak karenah dan ngada..dia anak orang berada..bapanya ahli perniagaan yang berjaya...
    sedang asyik bersembang berdua..danial yang kebetulan jugak ingin pulang berhentikan motornya bila terlihat hana..

    danial:"knp tak balik lagi..?semua orang dah balik.."

    hana:"hana tunggu papa" jawab hana ringkas saja..

    yani:"abg nail balik dgn motor ke..?"

    danial: haaaa...dengan motor..ni nama sapa..?" danial lupa yang yani jugak salah seorang pelajar yang berada di bawah jagaannya sewaktu minggu suai kenal..

   yani:"amboi abg nail..sy abg nail lupa ya..hana ingat plak"

   danial:"hahahahahahhahahha..takde arr ramai sgt lupa mana satu"

   yani:"sy yani kawan baik hana dan kawan azreen yang ter....hehehe" yani tidak menghabiskan kata2nya..kerana melihat hana menjeling padanya..hana tidak mahu yani bangkitkan lagi tentang azreen yang terkencing di dalam seluar hari itu di depan danial..

   danial:"ooooo...igt dah..takpe arr klu gitu abg blah dulu arr"

  hana:"okay abg..baik2 bawak motor"

danial pun berlalu meninggalkan hana dan yani..tak lama kemudian kelihatan kereta milik papa yani memasuki perkarangan kolej..yani yang melihat papa hana telah sampai meminta untuk berlalu kerana perjalanannya masih agak jauh lagi..hana terus memeluk papanya..petang itu mama nya tidak ikut sama kerana sibuk memasak makanan kegemaran yani dan juga untuk tetamu yang bakal datang nanti..hana meninggalkan kolej tersebut dengan kenangan yang mungkin indah..apatah lagi dia mula mengenali hati danial lelaki yang menjadi minatnya..ntah apa yang dia minat dia sendiri tidak tahu..namun ada sesuatu pada lelaki itu yang buat dia senang sekali bila di dampingi lelaki itu..akhirnya kereta papa hana laju meninggalkan perkarangan kolej..satu semesta sudah berlalu..hana akan kembali lagi untuk semesta yang seterusnya........( bersambung )
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan