coretan hatiku buat mu suamiku


suamiku,

tadi aku marah.
marah ku, bukannya ingin kau jatuh.
tapi aku ingin sekali kau bangkit.
berdiri se'gah', KLCC.
semegah, Twin Tower.
sekuat, Penang Bridge.

tadi aku membebel.
kau pula diam kan diri, seolah-olah tidak ada apa-apa yang berlaku.
aku makin kuat membebel.
bertanya itu dan ini.
tapi kau seperti biasa. diam membatu.
bebel ku bukan bererti aku benci kamu.
tapi itu tandanya aku sangat sayangkan kamu.
seperti mana aku menyayangi diri ku sendiri.

tadi aku menasihati kamu.
kamu pekak kan telinga.
lantas, kita bergaduh.
kau kata, aku tidak lagi memahami diri mu.
suamiku, siapa lagi yang sangat memahami mu selain aku, isteri mu?
saat kau susah, nasihat itu sangat berguna bagi mu.
percayalah, itu tidak bermakna aku tidak mahu menolongmu.
tapi aku ingin sekali, motivasi diri mu menjulang tinggi.
setinggi Gunung Himalaya.
sebesar Gunung Everest.

suami ku.
semua ini aku lakukan, demi kamu.
kerana aku ingin sekali kamu ingat satu perkara.
disebalik kejayaan seorang suami, di sisinya adalah seorang isteri cerdik yang solehah.
aku ingin sekali, tanggungjawab di bahu mu, kita kongsi bersama.
kerana aku mahu kamu rasa, aku adalah sebahagian dari hidup mu.
semua yang kita lalui, harus bersama.
kau tidak lagi keseorangan seperti dulu.kerana kini kau ada aku................


" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan