aku dan cekodok pisang

assalamualaikum semua..selamat petang jumaat..akhirnya jadi jugak cekodok yang dari smlm nak buat tak jadi-jadi tu..dah siap goreng dan sambil makan cekodok aku duk menulis nie..kalau nak tumpang makan mai lah umah kat perda kat penang..umah no berapa tu pandai-pandai lah cari..yang bau cekodok tu ya dah tu umah liya lah tuh..hehehe

cerita pasal cekodok teringat plak pada adik ipar kepada kakak ipar ku datang perda ni..malan tu pas makan malam dalam kul 10 malam aku tetiba rajin nak buat cekodok bila tengok semua orang duk syok tgk tv..tgk tv sambil makan cekodok lagi best kan..aku pun buat lah..goreng apa semua..dia pun makan..masa kat umah ni dia tak kata apa pun..dia cuma kata "awak ni rajin lah,asyik masak je,tp makan tak pulak"..tu ayat yang aku dah biasa dah dgr dari oranglain pun...hehehe..

bila dia balik kelantan umah mak mertua dia..umah mak kakak ipar aku lah tu mak mertua dia..dia cakap sedap nya makan cekodok kat penang hari ni..rasa nak makan lagi je sebab tak boleh lupa rasanya..hahahahaha..perasan aku kejap bila mummy,abg dan semua family kakak ipar aku duk cerita aku buat cekodok sedap..dia ni orang johor..dia pun balik mintak lah maid dia buat..buat sekali tak jadi..dia kata silap beli pisang kot..

pahtu dia beli pisang yang sama dengan pisang hak aku guna..tak jadi jugak..heheheehehe..sebenranya bukan silap pisang..cara adunan tu tak betul..tu ada yang sedap..ada yang tak sedap..cekodok ni terlebih pisang lembik tak sedap..terlebih gandum plak keras dan tak sedap jugak..tak kisah lah pisang mas di bawak belayar pun..janji adunan kena betul..sampai hari ni dia duk ingat lagi..takpe-takpe..nanti kalau mai perda dan aku duk ada lagi kat sini..nanti liya buat ek untuk awak..hehehe..

tapi hari tu aku perasan kejap je..takleh perasan lama2..tuhan marah..takde plak aku bangga diri..cuma suka lah sebab ada orang cakap aku masak sedap..alhamdulillah syukur dengan kepandaian yang tuhan bagi kat aku..tuhan bagi aku kurang tang tu..dia bagi plak lebih tang ni..itulah kisah aku dan cekodok pisang..hehehe

aku nih asyik menulis jekan..dalam satu hari rasanya beratus kot status aku tulis..tadi ingat tak mo menulis..tapi rasa mcm bosan lah plak..mcm ada benda yang kurang..nak kena menulis jugak mcmana pun..kalau korang nak baca..baca lah..kalau tk mo pun aku tak marah pun..itu hak masing2 dan harus di hormati ok..sekian terima kasih...hehehehe


" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan