bila aku cinta....

teringat pada seseorang yang pernah aku kenal satu ketika dulu..walau telah lama kisah itu..nyata ianya masih ada dalam ingatanku..dia selalu cakap pada ku.."saya suka awak"..aku juga kata aku suka dia tetapi sebagai sahabat..aku cakap padanya beri masa pada tali persahabatan ini terjalin..bila dia kata dia rindukan aku..aku kata rindu perlu antara sahabat kerana rindu akan memastikan dia selalu ingat padaku..bila dia kata dia sayang aku..aku kata sepertimana aku menyayangi persahabatan kita..perasaan sayang itu memang akan selalu kita rasai di kalangan sahabat-sahabat sejati..tetiba dia kata aku cinta kamu..aku kata..cinta itu terlalu meluas maksudnya..selami dulu makna cinta yang sebenar sebelum kita bercakap lebih lanjut tentang cinta..sejak itu dia tidak menyatakan apa-apa lagi padaku..dia masih sering bertanya khbr ku..masih menjadi sahabat ku yang paling sejati..masih lagi terdengar gelak tawanya saat dia berbicara dengan ku..tetapi suatu hari dia tinggalkan sepicuk surat..dan berlalu pergi tanpa ku tahu di mana dia sekarang ini..sehingga kini tidak pernah ku dengar gelak tawanya lagi..katanya dalam surat itu.. "katanya aku tau kau mencintai aku..tetapi kenapa kau tidak membuktikannya dengan mendekati aku dengan mesra lagi..?katanya lagi kenapa semakin kau mencintai aku..semakin kau menjauhkan diri dari aku..?semakin aku cuba mendekatimu..semakin jauh kau tinggalkan aku..aku sudah letih dari terus cuba mengenali dan memahamimu..mungkin memang kau bukan di takdirkan bukan untuk aku..begitulah kata-kata terakhirnya..aku pun tak tau kenapa aku begitu..mungkin cinta itu memang tidak pernah wujud atau hati ini sememangnya telah di takdirkan tuhan bukan untuknya..kini aku sudah di miliki dan aku bersyukur dengan cinta yang sekarang aku miliki..cinta yang tuhan telah takdirkan untuk aku...iaitu cinta suami ku.................
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan