aku dan dia kini terpisah jauh..................

dah pukul 1 tghari dah..hari ni aku tak makan ubat lagi..rasa sangat malas dan bosan dah makan ubat..dah 33 tahun aku hidup makan ubat jer.sekarang lagi lah aku kena hidup makan ubat seumur hidup dan dengan wayar kat dada seumur hidup..tapi wayar kat dada aku nih boleh tahan paling lama pun 2 tahun je..pastu kena tukar dada belah kiri plak..cukup dada belah kiri 2 tahun..kena tukar kat leher kiri plak..tapi 6 bulan jer..kalau time tu aku masih ada lagi tak tau dah nak letak mana wayar tuh...

kenang kan nasib diri sekarang susah untuk aku tersenyum ceria mcm dulu..aku betul-betul bukan aku yang dulu lagi..tapi biar lah.mungkin ini jalan takdirku..terasa sangat bosan kat umah..tapi nak kuar jalan-jalan pun aku tak larat..bila cakap pasal jalan-jalan dulu masa aku tak sakit macam ni kalau hari minggu aku mesti kuar jalan-jalan dngan dia..kitaorang makan2,tgk wayang..

demi tuhan aku rindukan kehidupan aku yang dulu..disisi dia,walaupun kurang segala namun kebahagian itu tetap kami rasa..sekarang aku dan dia jauh terpisah..kemesraan yang dulu seolah-olah telah tawar..dan hati aku rasa sangat sedih dengan situasi sekarang..amat sukar untuk aku lalui..

sekarang semuanya aku harungi sendiri..sedihku,sakitku..tiba-tiba terasa diri sangat asing di bumi sendiri..dia pula seolah makin menjauh..agaknya sudah jemu aku susahkan dia..jauh disudut hati aku ingin sekali dia tau jadinya aku begini bukan pintaku..tapi ini anugerah yang tuhan takdirkan buat aku..

aku tak ingin apa2 darinya..cukup dia fahami dan cintainya hingga ke akhir usia dengan apa adanya aku tanpa mengharap aku jadi lebih dari yang aku mampu..tapi fahamikah dia rasa sedih di hati ini?taukah dia yang diri ini hanya ingin dia saja selalu disisi hingga akhir hayat nanti..hurm...moga tuhan bukakan hatinya untuk tau yang betapa diri ini perlukannya dan betapa diri ini cintainya.................

" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan