INILAH AKU PART 2


masa tu aku sedih sangat sebab walaupun aku tak pergi sekolah aku tetap lulus bila exam bulanan..malah ada subjek yang aku dapat A lagi walaupun aku banyak habiskan masa kat wad..hampir setahun aku kat wad..bila kaki aku yang berlubang tu makin tertutup lubangnya..doktor bagi aku balik..doktor pun tau bosannya aku kat wad tu..setiap hari aku cuci luka kat kaki tu sendiri kat umah sampai lah lubang tu tertutup..setahun lebih baru luka tu tertutp sepenuhnya..tapi 3 dari jari kaki kanan aku mati..tak boleh gerak..tapi aku masih boleh berjalan perlahan-lahan..aku tak pernah ke sekolah sejak tu..hidup aku asyik ulang alik ke hospital dan makan ubat..aku redha dengan semua ketentuan tuhan pada aku..setiap hari aku demam,kejap demam,kejap baik..sampai lah 2 tahun lepas tu sekali lagi aku sakit teruk..masa tu aku try keje..saja kebetulan ada orang tolong kira kan keje kat sekolah tadika..keje sebulan aku batuk,demam tiap2 hari..last sekali aku batuk kuar darah..masa tu bulan puasa..tengah bukak puasa tetiba aku muntah dan kuar darah jer..bergegas ayah aku bawak aku pegi HUSM..masa tu aku dah hampir pengsan dah bila sampai kat wad..darah masih banyak kluar..bila doktor check rupanya pembuluh darah ke jantung aku pecah sebab darah aku naik terlampau tinggi hingga 300 lebih bacaannya..doktor terpaksa masukkan darah lain sebab masa tu aku dah jadi anemia dah..cari punya cari darah tu takde kat malaysia..darah jenis AB- ..terpaksa tel ke singapore yang paling dekat dan dapat bekalan darah tuh..lepas masukkan darah tu aku still takleh bangun dan jalan..rambut aku yang panjang paras pinggang doktor potong mcm tu je kat katil sebab susah nak pakai kan alat pernafasan tuh..kali ni 3 bulan kat wad aku masih belum stabil..malah satu malam tetiba mesin pernafasan tu berenti..doktor cakap kat mak aku aku dah meninggal..tapi mak aku kata belum..sebab dia kata bukan kali pertama jantung aku terhenti mcm tu..doktor suruh mak aku call semua family..suruh buat persiapan..makn aku kata dia tak mati lagi..mak aku tampar,mak aku cubit..last aku bukak mata tgk mak aku..mak aku kata doktor dan nurse nangis tgk..sebab diaorang kan rapat dengan aku..diaorang igt aku dah mati..aku di pindahkan ke CCU..wad yang kat situ semua pesakit hidup hanya tunggu mati sebab bernafas hanya dengan mesin..wad paling aku tak suka..semua semua yang lain orang tua..aku jer budak 19tahun masa tu..kat situ takde sapa boleh teman aku..sebab kat wad tu aku kena duduk sesorang..mak dan ayah kena duduk kat luar dan boleh masuk kejap2 jer time melawat.................. bersambung


" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan