RASA YANG TERTINGGAL part 1

   sewaktu bergegas ke dewan hana agak terlambat..maka tanpa menoleh kemana pun hana berjalan menuju ke dewan..tetiba "pap" hana terlanggar seseorang dan bunyi sesuatu jatuh bertaburan..seorang lelaki sedang mengutip barang2 nya yang terjadi di langgar oleh hana..

      hana: "maafkan sy awak..sy nak cepat tadi..sy tak nampak awak ada kat depan".. berkata hana agak gugup
dan cuba mengutip barang2 yang terjatuh itu..namun tanganya di tepis oleh lelaki tersebut..terkejut hana melihat reaksi lelaki itu..agaknya marah sangat lelaki itu dengannya..hana tak salahkan lelaki itu..mmg dia yang tak nampak kerana takut terlambat ke dewan..

    lelaki itu : "lain kali mata tu......" kata-katanya hanya berakhir disitu bila dia terpandang wajah hana..di tenung dengan renungan yang tajam pada wajah hana..hana merasa amat takut kerana yang di langgarnya adalah seniornya..muka hana kelihatan pucat..namun lelaki itu berlalu tanpa menghabiskan kata-katanya tadi..meninggalkan hana yang masih lagi terkejut dengan xsiden tadi..
    di dewan hana mencari yani dan dia berjumpa yani..lalu dia duduk bersebelahan yani..dan di belakangnya azreen mcm biasa dengan maku up nya ala2 artis..

       yani: "apsal awak lambat..?" yani berbisik perlahan kerana semua pelajar di minta diam..

      hana:" sy terlanggar orang tadi.."

      yani: " siapa..?"

      hana: " ntah..maybe abg senior kat sini.."

     yani:"alamak..dia marah awak tak..?"

     hana:"mula2 tu dia nak marah..tapi ntah knp lepas tu dia diam..tapi muka dia garang gila..takut sy"  bersungguh hana bercerita..

    yani: "hihihihi....nasib baik dia tak jadi marahkan.."

mereka gelak kecil sesama..tak lama kemudian beberapa pelajar senior masuk ke dewan..dua orang perempuan dan tiga orang lelaki..mata hana terbeliak melihat salah seorang lelaki yang berdiri di pentas itu..lelaki itu yang di langgarnya tadi..

    hana: "alamak!!!habis lah..."

   yani: "apa yang habis"... agak kehairanan yani..

   hana: " lelaki tu..." nama menunjuk sambil memuncungkan mulutnya kearah lelaki yang dia langgar tadi..

   yani: "lelaki mana awak..?"

  hana:" yang kat tgh2 tu.."

 yani:" yang cekeding tu ke..?" yani menuding jarinya kearah lelaki itu..hana cepat2 menarik tanya yani..

  hana:"jangan lah tunjuk..nanti dia nampak.."

hana menundukkan sedikit kepalanya kerana tidak mahu di lihat oleh lelaki tu..tak lama kemudian seniornya memperkenalkan diri..kakak yang tembam tu kak siti namanya dan kakak yang agak cantik itu dania namanya..kemudian giliran abg senior pula kenalkan diri..abg yang hensem kat depan sekali tu namanya iskandar..yang tengah2 yang di langgar oleh norhana rupanya bernama danial dan yang tepi sekali abg mohd..orangnya agak sedikit matang..
   setelah sesi berkenalan dengan kakak dan abg2 senior selesai..mereka semua di bahagikan dalam 3 kumpulan..setiap kumpulan 10 orang pelajar..nasib baik yani masih lagi satu kumpulan dengannya..begitu jugak dengan minah glamour azreen..namun yang mengejutkan hana kumpulannya di bawah kelolaan abg yang dia langgar tadi..iaitu danial dan dania..berdoa panjang norhana mintak2 danial lupa dan tak perasan yang terlanggarnya tadi adalah dirinya..setelah di bahagikan pada kumpulan masing2..mereka di mintak kenalkan diri pada senior mereka..
    setelah yang lain kenal kan diri..tiba pula giliran azreen...azreen bangun dengan galmour dan gediknya..
 
    azreen: "hai semua..nama i azreen... i dari perak" dengan tangannya melambai dengan gaya yang manja..yang lain hanya tersenyum melihat gelagatnya..kemudian giliran yani..dan seterusnya tibalah giliran hana..hana hanya menundukkan muka nya..dia tidak mahu memandang ke depan kerana takut di cam oleh danial..

    hana:"sy norhana dari kuala lumpur" berkata hana ringkas..namun agak perlahan..lalu seniornya yang bernama dania menegurnya,,

   dania:"sila berdiri betul2 dan pandang sy bila kamu bercakap" dengan tegas dania berkata..

hana yang takut dia cam oleh danial terpaksa jugak mengangkat wajahnya sebelum lagi teruk dia kena marah dengan dania..bila saja hana memandang ke depan..matanya bertentang mata dengan mata danial..gugup dia di buatnya..bila danial merenung dia dengan begitu tajam..dia tau pasti danial perasan yang hana lah gadis yang melanggarnya tadi..

    hana: "nama sy norhana dari kl"
ringkas saja hana perkenalkan dirinya lalu duduk kembali di sebelah yani..perasaan hana kurang enak sepanjang sesi perkenalan itu kerana mata danial tak lepas dari memandangnya..lelaki itu asyik merenungnya..bagai kan kesalahan yang dia buat tadi terlalu besar..sedangkan dia sudah meminta maaf..akhirnya berakhir sesi perkenalan dan pelajar di minta bersiap untuk solat berjemaah dan bersedia untuk makan malam kerana malam nya ada pula tugasan lain yang perlu di buat bersama kumpulan masing2 sepanjang minggu perkenalan ini--------------- ( bersambung )
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan