RUMAH yang terbaik bagi seorang isteri adalah hati suaminya--------

dulu ada seseorang berkata pada ku tatkala hati ku penih dengan keraguan dan kesedihan..dia bertanya knp..apa yang membuat ku berduka..aku berkata aku merasa sangat sunyi di sini tanpa kehadiran seseorang yang amat aku cinta dan rindu..walaupun disini semuanya ada..namun tetap merasa kekurangan sesuatu dalam hatiku..ntah apa yang kurang..sedang disini aku ada segalanya..aku ada makan.pakai dan apa je cukup..tapi hati tetap berduka..rumah ni sangat besar..aku nak kemana saja pun boleh..namun tak memberi erti apa2 pada ku..
lalu dia berkata..walau sebesar mana pun rumah yang ku diami..walau semewah mana pun..walau seselesa mana pun..rumah yang terbaik bagi seorang isteri adalah hati suami nya...walau sburuk mana pun hati suami..ianya tetap rumah yang terbaik bagi isterinya tinggal...rupanya yang kurang dalam hati ku adalah suami ku..aku selalu berjauhan dari dia..dan dia juga semua orang tidak tahu apa yang terbuku di hatiku..sungguh aku rindu pelukkan seorang suami..belaian seorang suami bila kesedihan datang bertamu..sungguh aku rindu pada gelak tawanya bila rindu datang menghuni hati..aku cemburu melihat oranglain bahagia bersama..sedangkan aku selalu jauh dari dia..aku selalu sendiri meneruskan hidupku..taukah kamu duhai suami ku..kala ini hati ku amat sepi dan sedih sekali tanpamu disisi..masa berlalu bagai terhenti..setiap hari ku hitung tanpa jemu,,namun hari yang ku tunggu tak jua kunjung datang..malah makin jauh masa itu meninggalkan ku..taukah kamu yang dalam hati ini ada seribu rindu yang bertamu...kala ini..saat ini..sungguh hati ini terlalu merindui mu.................
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan