AKU INGAT LAGI............

aku ingat lagi  tahun lepas..masa tu aku nih gila main game kat fb..jadi aku selalu bukak fb hubby aku untuk main game kat fb hubby aku..tgh aku main game tu..tetiba ada mesej kat chat tu "awak" kat hubby aku..mula2 aku takmo jawab..pastu aku fikir balik..aku rasa tak salah kali nih kalau aku jawab..

aku pun balas lah.. "awak takde dia gi keje'..hehehe..ada apa2 nak cakap kat awak ke..kalau yang awak2 tu umur sama dengan hubby aku ke,sama dengan aku ke,muda dari hubby aku ke takpelah jugak..ni dah jadi nenek orang dah pun..rasanya takyah lah nak ber awak-awak..panggillah anak ke,adik ke..ni awak..adeh...mcm tak leh blah jer..aku nak tergelak pun ada..

aku yang 32tahun ni pun bahasakan diri aku kakak bila orang muda dari aku..tak tercapai dek akal aku kejap..hang jap kelapa otak aku fikir..dalam hati aku tetiba terasa tak sedar umur dah brapa ke apa makcik nih..dah banyak kali aku tgk dia duk komen gambar hubby aku..semua gambar hubby aku dia komen "suka"..yang ni pun "suka jugak"..hadoi rasa nak pitam aku..bukan apa sebab umur dia dah dekat 50..jadi ayat tu mcm tak berapa sesuai..aku duk bayangkan kalau mak aku cakap gitu kat budak laki 29tahun..mau tergelak semua anak-anak dia..hehe

makcik yang aku cakap tu janda..aku baca status dia,dia asyik kesepian jer..kesian jugak aku..aku apa lagi merajuklah dengan hubby aku..hubby aku mula-mula dia heran jugak knp aku hangin tetiba..pastu bila aku kias2 dia faham..hubby aku mcm biasa lah time nak pujuk aku bukan main lagi..hubby aku cakap lah "dalam hidup abg,abg nak syg sorang jer,cukup dah ada syg jer dlm hidup abg,takmo dah abg oranglain" lebih kurang mcm tulah ayat hubby aku..

berbunga-bunga jugaklah kejap hati aku nih..aku bukan apa..aku sendiri ramai orang duk hai2..duk syg2 kat aku..tapi aku kata maaf dalam hidup aku hanya ada hubby aku jer..bukan aku nak perasan..tapi itulah kenyataan..bagi aku cukup dengan apa yang aku miliki..walau banyak kurang nya..pasti setiap yang kurang tu ada kelebihannya..buat apa nak kejar yang lebih baik di hadapan..mungkin yang kita ada dah cukup baik buat kita..cuma kkdg kita yang tak sedar................
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan