JIWA MARHANIS------------ PART 7

      kembali menjalankan tugas setelah seminggu bercuti..pagi tu imran menjemput hanis di rumahnya..hubungan mereka semakin mesra sejak itu..seperti ada bunga2 cinta mulai timbul di dalam hati imran terhadap hanis..setiap pagi mereka imran menjemput hanis..dan hanis pula selesa bersama imran..betul kata pepatah..dari benci kkdg boleh timbul rasa sayang..
         lisa: "beb.makin rapat ko dgn si imran tu..dulu bukan main marah lagi ko dengan di..hihihi"
         hanis: "itu dululah..lagipun knp plak aku nak benci dia..dia baik tau"
         lisa:"amboi!!sejak berhantar berambik ni baru ko perasan dia baik..dah la baik..hensem plak tukan hanis
               kalau lah dia jadi bf aku kan best.."
         hanis:..haa...ko nak mula lah tu..dah kalau best sangat..ko pikat lah dia.."
         lisa: "eleh..aku pikat betul2 karang baru ko melopong..hahhhaaha"
lalu di campaknya bantal pada hanis yang tengah siap2 nak ke sekolah...lisa mmg suka mengusik hanis kerana dia suka melihat reaksi kawannya itu.imran masih menunggu di kereta..
        hanis: "aku dah lambat ni..lagipun kesian im kat dalam kereta tu..aku pergi dulu ek..ko nak kuar jgn lupa
                  kunci pintu umah..ko tu takleh di harap"
        lisa: "yalah..eh..kirim salam rindu kat dia ek.."
        hanis: "banyaklah ko punya rindu"
lalu di campaknya balik bantal tadi dan terkena muka lisa..mereka ketawa bersama..gamat di buat mereka suasana pagi itu dengan usikkan dan hilai tawa..tengahari itu..............
          imran: "hari ni anis nak makan apa..?im belanja.."
          hanis: "betul nak belanja ni..anis makan banyak tau im..hehehe"
          imran:"alah tak kisah banyak mana anis nak makan pun..semua im bayar..ambik je.."
tghari itu mereka makan sesama..persahabat yang terjalin semakin mesra dan bila sekali pandang mereka seperti sepasang kekasih pun ada..
    
          hari ni hari minggu..hanis bersiap2 nak keluar bersama imran..untuk membeli barang dapur kerana mama,papa dan abg haris nya ingin datang melawatnya..kerana cuti sekolah pun ntah bila,,rindu puan lily pada anak gadisnya belum terubat..
         hanis: "agak2 im kita nak masak apa ek..?"
         imran:"kita...im pun kena masak jugak ke"
         hanis: 'mestilah kan yang nak datang tu mak lang,pak lang dan kawan baik im..takkan anis sorang kot..
                   lisa tu bukan boleh harap pun..makan boleh lah.."
mereka tertawa bersama..bahagianya mereka berdua..tetapi imran tidak tahu yang hanis cuma menganggapnya sebagai seorang sahabat dan abg sahaja..tiada rasa cinta dalam hati hanis pada imran..hanya rasa sayang seorang sahabat..tapi sebaliknya dengan imran..dalam hatinya dia menyayangi gadis manis yang selalu disampingnya itu..gadis manis yang dahulu membencinya..dalam hati imran ada bunga2 cinta terhadap hanis..cuma ingin di luahkan belum masanya..imran tidak mau terburu-buru dalam menjalinkan hubungan..lagipun hubungannya dengan hanis baru nak bermula..dia tak mahu hubungan yang baru bermula itu berakhir tanpa sempat dia menyatakan apa2..baginya membiarkan gadis itu selesa dengan nya adalah lebih penting..sampai saatnya nanti dia akan luahkan juga rasa cintanya pada hanis..bila dia betul2 yakin yang hanis jugak punyai perasaan yang sama padanya...
      dalam bercinta jangan biarkan kita mengejar masa..tetapi biar masa yang mengejar kita..lagipun bagi imran jika hanis telah tertulis untuknya..jodoh itu takkan kemana..masakan gunung akan lari bila di kejar..dia ingin bagi hanis peluang selami hatinya.............. ( bersambung )
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan