kehidupan

hidup umpama suatu percaturan yang harus dihadapi oleh setiap manusia… manusia akan lebih semangat dan ceria dalam hidup jika “jiwa”nya hidup..andai manusia sudah mati jiwanya..umpama mati jua hatinya”..
begitu juga dgn aku..apa yang ku alami dulu hingga kini..ku tau ujian dariNya..namun kekadang aku tak dapat nak terima dan lelah dengan semua itu..kekadang aku kalah dgn emosiku sendiri.. seolah2 aku penat dgn hidup ini..malas untuk ku berjuang dlm kehidupan yg sementara ini..
maafkanlah aku Ya Allah....aku tidak mahu tewas dalam percaturan hidup ini.. tabahkan diriku ini.. walau sebanyak mana dugaan yg menimpaku..aku tau Engkau masih sayangkan diriku ini.. akan tetapi kuatkah hatiku,,, iman dan keyakinan padaMu.. 
mungkin Engkau mendugaku…ku tau itu adalah ujian dariMu.. bila mengingatkan ujian atas kasih sayang manusia..aku tak terdaya.. andainya sakit itu yang kau takdirkan untuku,,,aku terima Ya Allah.. mungkin ini adalah kifarah atas segala dosa-dosaku yang lampau..mungkin juga ujian utk melihat ketabahan dan kekuatan jiwa hambaMu ini..kini hanya satu yang ku ingin pohon dariMu..ku harap dariMu,,, andai sesingkat ini hayat ku di dunia ini…..berilah aku sedikit waktu dan peluang untukku membahagiakan insan-insan kesayangan ku----------------------
" Dah Baca ? Komen Lah Sikit =)) "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan